Monday, 25 April 2011



I know I can't take one more step towards you 
Cause all that's waiting is regret 
And don't you know I'm not your ghost anymore? 
You lost the love 
I loved the most 

And I learned to live, half-alive 
And now you want me one more time 

Who do you think you are? 
Runnin' round leaving scars 
Collecting your jar of hearts 
And tearing love apart 
You're gonna catch a cold 
From the ice inside your soul 
So don't come back for me 
Who do you think you are? 

I hear you're asking all around 
If I am anywhere to be found 
But I have grown too strong 
To ever fall back in your arms 

And I learned to live, half-alive 
And now you want me one more time 

Who do you think you are? 
Runnin round leaving scars 
Collecting your jar of hearts 
And tearing love apart 
You're gonna catch a cold 
From the ice inside your soul 
So don't come back for me 
Who do you think you are? 

Dear, it took so long just to feel alright 
Remember how to put back the light in my eyes 
I wish I had missed the first time that we kissed 
Cause you broke all your promises 
And now you're back 
You don't get to get me back 

Who do you think you are? 
Runnin' round leaving scars 
Collecting your jar of hearts 
And tearing love apart 
You're gonna catch a cold 
From the ice inside your soul 
So don't come back for me 
Don't come back at all 

And who do you think you are? 
Runnin round leaving scars 
Collecting your jar of hearts 
And tearing love apart 
You're gonna catch a cold 
From the ice inside your soul 
Don't come back for me 
Don't come back at all 

Who do you think you are? 
Who do you think you are? 
Who do you think you are?

Sunday, 24 April 2011

M I N T A M A A F


Walau marah macam mana kita dekat seseorang itu, kita jangan pernah melupakan 2 kata ajaib iaitu “terima kasih” dan “maaf“. Mungkin bagi kalian perkataan ini tidak membawa maksud apa-apa, tapi tahukah kalian bahawa hanya dengan meminta maaf kepada perempuan dengan iklas dapat membantu memanjangkan usianya.

Mengucapkan ‘maaf’ mungkin sangat susah dilafaskan kebanyakkan orang terutama lelaki. Akan tetapi, kajian ilmuwan dari Massachusetts University membuktikan, meminta maaf yang ditujukan pada seorang perempuan boleh meningkatkan kesihatannya terutama jantung.

Perempuan yang mempunyai sifat kelakuan kasar atau menyakitkan dari orang lain boleh menyebabkan peningkatan tekanan darah yang dapat memacu risiko serangan jantung atau stroke. Namun ketika mendengarkan kata ‘maaf‘ dapat menurunkan tekanan darahnya dan secara automatiknya dapat kembali normal sekitar 20% lebih cepat.


Sebaliknya tekanan darah laki-laki akan 20% lebih lama untuk pulih setelah mendengar permintaan maaf kerana mendapat perlakuan tak tenang. Hal ini menunjukkan seseorang lelaki cenderung bekerja lebih keras setelah mendengar pengakuan bersalah.

Kajian ini dilakukan ilmuwan di University of Massachusetts Medical School di Worcester, AS. Kajian mengukur tekanan di astolik dari 29 orang lelaki dan 59 perempuan.

Tekanan darah yang diukur dalam kajian ini adalah tekanan darah di astolik, iaitu tekanan dalam darah antara detik jantung atau tekanan dalam arteri-arteri ketika jantung istirehat setelah penat 'bekerja'. Jika tekanan terlalu tinggi, ia dapat meningkatkan kemungkinan stroke atau serangan jantung pada orang tersebut.

Jadi,sayangilah pasangan kalian.Jangan lupa berterima kasih dan meminta maaf.
ni la BFF aku kat opis,,,
YATI, dah kawin da dia...comel gile,,
masa dia nikah pg smlm,sayu hati aku tgok dia nges lpas dia dinikahkn..kne kat aku n YUN yg x leh tgok org nges,gn ktorg skali nges ni...huhuhu :P

anyway,semoga kamu berbahagia yati!!
love u!

yg seterusnye,YUN pulak,,,hahhaha..baes la ko yun..kikiki


Saturday, 23 April 2011

_¶¶¶¶¶¶¶
______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__.¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__.¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___(¯`♥´¯) ─────────█─█
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶____`•.¸.•´-████──█──█─
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶______¶¶¨¨¨¨ █──█──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_________¶¶¶¨¨¨¨ ████──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶________¶¶¶¶¨¨¨¨ ───███████─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_____¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶¶¶¨¨ Yaa ALLAH ..
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ Sesungguhnya aku lemah
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ tanpa petunjuk-MU
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ aku buta tanpa bimbingan-MU
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨¨¨ aku cacat tanpa hidayah-MU
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨¨ aku hina tanpa Rahmat-MU
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
○°ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº°
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯• ‘♥_♥’






Friday, 22 April 2011

SEMBILAN NILAI DIRI YANG BAHAYA



PEMARAH
Paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak terang..

PENDENDAM 
Tersembunyi ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung.

HASAD DENGKI
Amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan.

BAKHIL
Sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dan lain-lain dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui makhluk.

TAMAK
Orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut, walau berapa banyak yang diminum tetap tidak habis juga (lagipun orang tamak selalu rugi). Ingat! Yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita (mungkin ada hak orang lain di situ). Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan.

TIDAK SABAR
Andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar.

EGO
Ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin. Pasal semua orang ada egonya sendiri, cuma tinggi atau rendah tahap keegoan tersebut.

RIAK
Terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakon-lakon di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. Allah marah kalau kita riak, takabbur dengan apar yang kita ada.

CINTA DUNIA

Tidak dapat menderita, dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya. Berhartalah, tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu (bila mati cuma bawa amalan dan doa anak yang soleh atau solehah). Cinta dunia merupakan ‘neraka dunia’ kerana dunia itu ‘panas’ akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati

Tuesday, 19 April 2011

alamak!

adoi,suatu pagi yg hening lg membosankan
masa aku tgah sibuk2 nak g keje..masa tu aku lupe pulak ari ape..tp ari yg agak ngeri gak la
8:10am 
wa panaskn la enjin kete mase tu,makan beskut jap,padhal da lmbat nak g keje ni
agak lambat dah ni,wa pn reverse la kete,maka rase mcm tergelek batu la pulak
dlam hati rasa teringin nak tgok batu apekah yg syok aku gelek ni
jap lg,mg bes la
2 anak kucing aku mencicit lari kua dpd bawah kete aku
adoi,knp msti langar kcing sndiri ni
da la cumel
aku dgn terkejut trus hon n kuar dari kete n jerit pgel ayah
mind set aku da thu jap lg aku cnfm kne marah gn ayah ni
hah!!!
mg terbaik,kan aku da agak,bising org tua tu
tp hati aku pn x tenang gak la nak keje,mngis gak la aku bile cite kat yati,
risau kowt!!
bila da balik keje je,adoi,x smpai hati aku nak tgok dia x bleh jalan lgsung
nak yak,heheh,,nak makan,minum,smua ayah aku yg dukung dia
sian maa,,rasa bersalah gle aku
now da 2,3 minggu after kejadian,dia agak x shat lg la gak..
sian dia,,kakai dai patah,,
huhuhu
aku x salah!!


Monday, 18 April 2011

♥dia♥


ni lah 1 anugrah tuhan utk aku,,CINTA!!
agak melayan jugak lak
& aku bersyukur ditemukan dgn dia..tp ade sikit masalah n masalah yg punca dr aku kot
semoga kami berkekalan 

KENE KE??

ade la sorg member aku ni,ade hati nak suh aku wat cite bohong
aku ni da la jujur..(harap maaf,ayat ini sgt berbulu)
sape makan citi dia terasa pedas
(madin la orgnye)
dia selalu suh aku wat cite yg x de faedah,,
ade ke patut??
ish2..
buhsan tahap cipan

KERJA

bosan gile bile keje ari isnin
ade je x kne aku rasa (tp aku mandi ok)hehehe
pg2 je bile masuk opis bos da suruh buat macam2,
malas btul mood isnin ni

tapi everyday aku selalunye buat keje lepas breakfast,,hehheh,,
makan,,makan,,makan,,,kalau x makan je,peh memang x boleh la..
kalau aku x turun makan (actly bukan diet tau,byk keje)
budak2 ni mula la mganjing "ain,ko nak bunuh diri ke x breakfst" padahal aku makan kuih sekeping je (sbenarnye 5)