Wednesday, 13 July 2011



Drama bersiri Annissa ini memaparkan konflik yang berlaku dalam persahabatan empat wanita yang pada asalnya berlandaskan kepercayaan. Mereka berkenalan rapat sejak di kolej lagi, mereka berganding bahu dan bersatu tenaga membina sebuah empayar peniagaan yang berjaya.
Di atas tonggak Annissa Corporation Sdh Bhd, Anna (Fiza Elite), Balkis (Rozita Che Wan), Sara (Aida Aris) dan Shila (Farahdhiya) berjanji untuk bersikap jujur antara satu sama lain.
Atas kesungguhan dan keyakinan mereka bersatu membina empayar perniagaan, Anissa Corporation berjaya mengukuhkan kedudukannya dalam industri fesyen tanah air yang berkembang pesat. Bagaimanapun kehidupan empat wanita korporat ini mula tercalar. Keakraban itu mula goyah apabil syak wasangka tidak didga wujud. Anna menyesyaki suaminya Farid (Zamarul Hisyam) curang dan berpoligami. Namun pertanyaan Anna sering dinafikan oleh Farid.
Berbekalkan naluri seorang isteri yang menyesyaki kesetiaan suami tercinta, Anna meneruskan siasatan mengenai siapa isteri kedua suaminya. Sementara itu, Balkis merupakan sahabat baik dan paling disayangi Anna. Tanpa pengetahuan Anna, individ yang amat dipercayai dan disayanginya itu adalah pengkhianat persahabatan mereka apabila Balkis secara diam telah mengahwini Farid. Kedua-duanya bijak menyimpan rahsia dengan menjadikan Kamal (Eizlan yusof) sebagai kekasih Balkis.
Kamal akhirnya tidak tahan dengan penipuna tersebut kerana Balkis memintanya berpura-pura menjadi suaminya selepas Balkis mengandung. Balkis seterusnya mencari dan mengupah seorang pemuda untuk berlakon sebagai suaminya.
Selain Balkis, sahabat mereka iaitu Sara mengambil keputusan untuk meninggalkan Anissa Corporation dan menjauhkan diri daripada sahabatnya kerana disahkan menghidap barah peringkat ketiga.



DIMANA DIMANA by jaclyn , ning , shila


BERIBU SESALAN by Jaclyn , ning , shila





Tuesday, 12 July 2011

malaysia

pakcik dah tua pn berfikiran terbaek!! pakcik tua pn pndai fkir..kita yg muda ptut fkir yg terbaik..


part 1




part 2


ayat pakcik mmg best.saya suka!

paling suka "tanye diari ko ape ko berbakti kpd negara , jgn tnye apa nagara berbakti pada diri kau "

ayat baik pakcik..

i love malaysia !

hai lah durian tembaga . hai durian kampung

aku seru dirimu!!

dis week je aku rasa evyday layan buah ni,

pagi . petang . siang . malam

kat blakng rumah byk durian

boleh la cakap 

tp kadang2 beli jgak

sbb sgt durian tembaga

kat rumah durian kampung je


kalau skali menghadap tu , 10 biji skali makan pn boleh

kat MUAR ni , way! meriah betul.

DURIAN KAMPUNG RM1 = 1KG

mane x seronok

 jenis durian :
D2, D101, D24, D88, Jiu Ji, Raja Kunyit, Tawa, Thraka, Udang Merah and Mas Pahang

paling bes : durian D24 = oren +pahit sikit +manis
durian kampung =lemak manis


ni siap durian kite ke china meh :


D88

mas pahang
udang merah




Saturday, 2 July 2011

dis season

every season mesti ade la sikit holiday

almaklum,nak jmpe BFF sy ni bukan senang

semua bz memanjang lah katekan

mana la nak jmpe sy ni

(ayat kecik hati)

TP, dis season kami g genting highland lah kononnye~

even lat x ekot,x ckup la geng utk hang out bersama.

rindu kamo lat!!

but

kami happy jugak bila dapat spend time same2



bff here!



outdooor


credit to teha :)


sayang korg!!

x mo la gaduh2 k..

pasal yg haritu tu benda simple

aku x nak benda ni pecahkn relation kite oke  ^.^




farewell dinner

hi friends!!

farewell ni dah lama dah pn.

sgt malas nak update blog..hehehe

rasanye farewell ni mcm last 2 week kot

kne paksa dgn boss sebenarye..ikut hati balik je rumah

dah la balik keje dgn muka melekit :)


location : MAN RESORT muar



makan yeay!


amir kaki karaoke mmg sentiasa                                                                 ttbe saya pulak yg kene ni ape hal
dgn manager kami ni                                                                                   dah la suara  aku mcm katak


yeay! yeay! dapat bunga!

mamat ni lah yg bg..

jgn la amik gmbar saya..malu



            







Saturday, 11 June 2011

BFF

kawan sejati hingga ke akhir hayat


ni lah my Best Friends Forever ♥♥♥
its me . amat . teha . man

nina . maddin . lat

dis my bff since sekolah lg smpai lah sekarang
even ktorg dah jauh,but x sangka still rapat sgt2 smpai sekarang

me = muar je hehehehe
amat = kl
teha = muar
man = muar + penang
nina = kuantan ( hope dpt posting selatan )
maddin = kl
lat = melaka

rindu gile kat korg ni smua,dis month dpat lah kite same2 berhappy2
yeah!!!

nanti bile dah kawin,mesti dah x dpat mcm sekarg kn..
waaaa!!

tukang driver 

paling pink

mcm couple . si pendiam ( hehehe )























Wednesday, 18 May 2011

ANDAI LELAKI TAHU


andai lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.

Wednesday, 11 May 2011

panggilan dating

kali ni tiba masa aku lak g jb
lepas sekian lama aku mmg x g lgsung jb..
asik sidia je dtg jmpe aku,,
ksian jgak la aku kat dia..
rindu gile
da 2 bulan x jmpe akhirnye dapat jgak jmpe
tp da blik dpd jb pn rasa mcm makin bertambah2 lak rindu nih
hahahaha

♥ u, HUBBY

Monday, 25 April 2011



I know I can't take one more step towards you 
Cause all that's waiting is regret 
And don't you know I'm not your ghost anymore? 
You lost the love 
I loved the most 

And I learned to live, half-alive 
And now you want me one more time 

Who do you think you are? 
Runnin' round leaving scars 
Collecting your jar of hearts 
And tearing love apart 
You're gonna catch a cold 
From the ice inside your soul 
So don't come back for me 
Who do you think you are? 

I hear you're asking all around 
If I am anywhere to be found 
But I have grown too strong 
To ever fall back in your arms 

And I learned to live, half-alive 
And now you want me one more time 

Who do you think you are? 
Runnin round leaving scars 
Collecting your jar of hearts 
And tearing love apart 
You're gonna catch a cold 
From the ice inside your soul 
So don't come back for me 
Who do you think you are? 

Dear, it took so long just to feel alright 
Remember how to put back the light in my eyes 
I wish I had missed the first time that we kissed 
Cause you broke all your promises 
And now you're back 
You don't get to get me back 

Who do you think you are? 
Runnin' round leaving scars 
Collecting your jar of hearts 
And tearing love apart 
You're gonna catch a cold 
From the ice inside your soul 
So don't come back for me 
Don't come back at all 

And who do you think you are? 
Runnin round leaving scars 
Collecting your jar of hearts 
And tearing love apart 
You're gonna catch a cold 
From the ice inside your soul 
Don't come back for me 
Don't come back at all 

Who do you think you are? 
Who do you think you are? 
Who do you think you are?

Sunday, 24 April 2011

M I N T A M A A F


Walau marah macam mana kita dekat seseorang itu, kita jangan pernah melupakan 2 kata ajaib iaitu “terima kasih” dan “maaf“. Mungkin bagi kalian perkataan ini tidak membawa maksud apa-apa, tapi tahukah kalian bahawa hanya dengan meminta maaf kepada perempuan dengan iklas dapat membantu memanjangkan usianya.

Mengucapkan ‘maaf’ mungkin sangat susah dilafaskan kebanyakkan orang terutama lelaki. Akan tetapi, kajian ilmuwan dari Massachusetts University membuktikan, meminta maaf yang ditujukan pada seorang perempuan boleh meningkatkan kesihatannya terutama jantung.

Perempuan yang mempunyai sifat kelakuan kasar atau menyakitkan dari orang lain boleh menyebabkan peningkatan tekanan darah yang dapat memacu risiko serangan jantung atau stroke. Namun ketika mendengarkan kata ‘maaf‘ dapat menurunkan tekanan darahnya dan secara automatiknya dapat kembali normal sekitar 20% lebih cepat.


Sebaliknya tekanan darah laki-laki akan 20% lebih lama untuk pulih setelah mendengar permintaan maaf kerana mendapat perlakuan tak tenang. Hal ini menunjukkan seseorang lelaki cenderung bekerja lebih keras setelah mendengar pengakuan bersalah.

Kajian ini dilakukan ilmuwan di University of Massachusetts Medical School di Worcester, AS. Kajian mengukur tekanan di astolik dari 29 orang lelaki dan 59 perempuan.

Tekanan darah yang diukur dalam kajian ini adalah tekanan darah di astolik, iaitu tekanan dalam darah antara detik jantung atau tekanan dalam arteri-arteri ketika jantung istirehat setelah penat 'bekerja'. Jika tekanan terlalu tinggi, ia dapat meningkatkan kemungkinan stroke atau serangan jantung pada orang tersebut.

Jadi,sayangilah pasangan kalian.Jangan lupa berterima kasih dan meminta maaf.
ni la BFF aku kat opis,,,
YATI, dah kawin da dia...comel gile,,
masa dia nikah pg smlm,sayu hati aku tgok dia nges lpas dia dinikahkn..kne kat aku n YUN yg x leh tgok org nges,gn ktorg skali nges ni...huhuhu :P

anyway,semoga kamu berbahagia yati!!
love u!

yg seterusnye,YUN pulak,,,hahhaha..baes la ko yun..kikiki


Saturday, 23 April 2011

_¶¶¶¶¶¶¶
______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__.¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__.¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___(¯`♥´¯) ─────────█─█
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶____`•.¸.•´-████──█──█─
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶______¶¶¨¨¨¨ █──█──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_________¶¶¶¨¨¨¨ ████──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶________¶¶¶¶¨¨¨¨ ───███████─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_____¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶¶¶¨¨ Yaa ALLAH ..
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ Sesungguhnya aku lemah
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ tanpa petunjuk-MU
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ aku buta tanpa bimbingan-MU
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨¨¨ aku cacat tanpa hidayah-MU
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨¨ aku hina tanpa Rahmat-MU
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
○°ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº°
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯• ‘♥_♥’






Friday, 22 April 2011

SEMBILAN NILAI DIRI YANG BAHAYA



PEMARAH
Paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak terang..

PENDENDAM 
Tersembunyi ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung.

HASAD DENGKI
Amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan.

BAKHIL
Sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dan lain-lain dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui makhluk.

TAMAK
Orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut, walau berapa banyak yang diminum tetap tidak habis juga (lagipun orang tamak selalu rugi). Ingat! Yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita (mungkin ada hak orang lain di situ). Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan.

TIDAK SABAR
Andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar.

EGO
Ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin. Pasal semua orang ada egonya sendiri, cuma tinggi atau rendah tahap keegoan tersebut.

RIAK
Terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakon-lakon di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. Allah marah kalau kita riak, takabbur dengan apar yang kita ada.

CINTA DUNIA

Tidak dapat menderita, dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya. Berhartalah, tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu (bila mati cuma bawa amalan dan doa anak yang soleh atau solehah). Cinta dunia merupakan ‘neraka dunia’ kerana dunia itu ‘panas’ akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati

Tuesday, 19 April 2011

alamak!

adoi,suatu pagi yg hening lg membosankan
masa aku tgah sibuk2 nak g keje..masa tu aku lupe pulak ari ape..tp ari yg agak ngeri gak la
8:10am 
wa panaskn la enjin kete mase tu,makan beskut jap,padhal da lmbat nak g keje ni
agak lambat dah ni,wa pn reverse la kete,maka rase mcm tergelek batu la pulak
dlam hati rasa teringin nak tgok batu apekah yg syok aku gelek ni
jap lg,mg bes la
2 anak kucing aku mencicit lari kua dpd bawah kete aku
adoi,knp msti langar kcing sndiri ni
da la cumel
aku dgn terkejut trus hon n kuar dari kete n jerit pgel ayah
mind set aku da thu jap lg aku cnfm kne marah gn ayah ni
hah!!!
mg terbaik,kan aku da agak,bising org tua tu
tp hati aku pn x tenang gak la nak keje,mngis gak la aku bile cite kat yati,
risau kowt!!
bila da balik keje je,adoi,x smpai hati aku nak tgok dia x bleh jalan lgsung
nak yak,heheh,,nak makan,minum,smua ayah aku yg dukung dia
sian maa,,rasa bersalah gle aku
now da 2,3 minggu after kejadian,dia agak x shat lg la gak..
sian dia,,kakai dai patah,,
huhuhu
aku x salah!!